Rejs szkoleniowy z egzaminem na patent żeglarza „Witamy na pokładzie” – Wielkie Jeziora Mazurskie

..:: CHARAKTERYSTYKA IMPREZY, PROGRAM
Wielkie Jeziora Mazurskie to jedne z największych zespołów jezior w Europie, połączonych kanałami i śluzami. To tutaj znajdują się konkurujące o miano żeglarskiej stolicy Mikołajki i Giżycko, największe polskie jeziora – Śniardwy, Mamry, Niegocin, położone wśród lasów puszczy Piskiej Bełdany. Wiele z tych jezior i miejsc odwiedzimy w trakcie naszego rejsu – wyprawy grupy jachtów. Rejsy zaczynają się w jednym końcu Mazur a kończą w przeciwnym, dzięki temu płyniemy w jedną stronę – nie wracamy tą samą trasą i poznajemy więcej Krainy Wielkich Jezior. Podzieleni na załogi żeglujemy, nocując w dużych i znanych portach a także na małych przystaniach, wyspach i bindugach. Każda załoga ma swojego sternika-instruktora, pod opieką którego żegluje, wypoczywa, wspólnie przyrządza posiłki. Podstawowym celem rejsu jest szkolenie na patent żeglarza, czemu podporządkowany jest cały program (patrz punkt: program, szkolenie na patent, egzamin).
W trakcie rejsu kąpiemy się, opalamy, wypoczywamy, zwiedzamy atrakcyjne miejsca położone na trasie, często niedostępne od strony lądu. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – wieczory z gitarą przy ognisku i wspólne wyjścia na dyskotekę czy na szanty do tawerny. Organizujemy zawody pomiędzy załogami, chrzest żeglarski z nadaniem imion.
Program rejsu podporządkowany jest szkoleniu na patent żeglarza. Dużo czasu spędzamy na wodzie trenując manewry, ale pokonujemy niewielkie odcinki szlaku. Możemy nocować w jednym miejscu kilka razy a pod koniec rejsu wcześniej przypłynąć do portu docelowego aby trenować w miejscu egzaminu. Rozkład zajęć każdego dnia przedstawia kierownik rejsu na apelu. Jest on uzależniony od pogody i miejsca postoju – na przykład: gdy wieje wiatr – dużo pływamy, gdy nie można żeglować – staramy się cumować w większym porcie.
Szkolenie na patent żeglarza realizujemy wg programu Polskiego Związku Żeglarskiego. Obejmuje manewrowanie jachtem i zajęcia teoretyczne. Polecane podręczniki można kupić u kierownika rejsu. Oprócz wykładów należy uczyć się samodzielnie! W odróżnieniu od obozu stacjonarnego (stale ten sam akwen i port) na rejsie szkolimy się w zróżnicowanych warunkach i nabieramy praktyki żeglarskiej. Ćwiczymy podejścia do różnych kei, pływamy ciągle na innych jeziorach. Przechodzimy przez śluzę, kanały, holujemy inne jachty, kładziemy i stawiamy maszt, często stajemy na kotwicy, cumujemy w różnych miejscach. To wielka zaleta szkolenia na rejsie. Z drugiej strony musimy też przepływać pewne odcinki szlaku, co ogranicza czas nauki manewrów. Realizacja szkolenia uzależniona jest od pogody – m.in. długotrwały brak wiatru może spowodować nieukończenie szkolenia i niedopuszczenie do egzaminu.
Egzamin odbywa się pod koniec rejsu przed Komisją z Okręgowego Związku Żeglarskiego. O dopuszczeniu do egzaminu decyduje Kierownik Wyszkolenia Żeglarskiego.

..:: JACHTY
Żeglujemy na jachtach z pełnym wyposażeniem wybranych według wariantu:
a) Sasanki 660, Tanga 780 i podobne lub
b) Venus, Mak 707 i inne podobnej klasy.
Wszyscy uczestnicy nocują w kabinach jachtów.
Istnieje możliwość podstawienia także innych typów jachtów niż wymienione w ofercie.

..:: DOJAZD ZORGANIZOWANY
Za dopłatą, pociągiem lub autokarem z opiekunem, z kilkunastu większych miast w Polsce.

..:: ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE
Ryn – Ośrodek wypoczynkowo-żeglarski „Ryn”, ul. Mazurska 17. Giżycko – port jachtowy, obok dworca PKP, tuż przy basenie statków białej floty. Wybrany port w zależności od terminu rejsu. Rozpoczęcie 1 dnia od godziny 16.00, zakończenie ostatniego dnia do godziny 10.00

..:: CENA ZAWIERA
Zakwaterowanie – noclegi w kabinach jachtów – każdy ma do dyspozycji koję z materacem. Wyżywienie – przygotowuje załoga pod opieką sternika z produktów dostarczonych przez organizatora, od kolacji 1 dnia do śniadania ostatniego dnia. Na każdym jachcie jest segment kuchenny – kambuz. Ubezpieczenie – NW. Kadra – skipper na każdym jachcie. Szkolenie na stopień żeglarza jachtowego według programu Głównej Komisji Szkolenia PZŻ (pya.org.pl). Realizację rejsu i programu, w zależności od warunków pogodowych.

..:: ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ
Wc i prysznice (średni koszt prysznica 5-9 zł). Egzamin, patent. Koszty administracyjne Wandrusa. Egzamin i patent, wg cennika PZŻ (www.pya.org.pl), płatne komisji egzaminacyjnej. Koszty administracyjne Wandrusa płatne na miejscu kierownikowi rejsu 50 zł. Dojazd autokarem lub pociągiem.

..:: DOKUMENTY, GŁÓWNE WYMAGANIA
Wiek – 12 lat. Zgłoszenie uczestnictwa-umowa, karta kolonijna ze zgodą lekarza i rodziców (wzory w biurze). Legitymacja szkolna. Umiejętność pływania wpław potwierdzona pisemnie przez rodziców. 2 zdjęcia legitymacyjne, podpisane od spodu. Uczestnictwo w szkoleniu na patent żeglarza. Osoby nie deklarujące po przyjeździe na rejs udziału w szkoleniu mimo zapisania na rejs szkoleniowy, mogą zostać przeniesione na rejs turystyczny MAZ (ta sama cena, termin, miejsce rozpoczęcia i zakończenia).

..:: NALEŻY ZABRAĆ ZE SOBĄ
Wyżej wymienione odpowiednio wypełnione dokumenty, kieszonkowe. Śpiwór, sztormiak (nieprzemakalną kurtkę), polar, ciepły sweter, skórzane rękawiczki, obuwie na miękkiej podeszwie, ciepłą czapkę i z daszkiem, kostium kąpielowy, dres, latarkę, krem z filtrem, zeszyt, długopis.

..:: UWAGI
Nie odpowiadamy za ukradziony, utopiony lub zagubiony bagaż – zalecamy uczestnikom jego dodatkowe ubezpieczenie. Na jachtach obowiązuje chodzenie w miękkim obuwiu – trampkach, sandałach, adidasach. Niedozwolone są buty „glany”, „trapery” itp. Istnieje możliwość podstawienia także innych typów jachtów niż wymienione w ofercie. Rzeczy najlepiej spakować w worek żeglarski lub plecak bez stelaża.

..:: TERMINY, CENY
KOD, TERMIN, CENA (Jachty Venus itp., Jachty Sasanka 660 itp.)
WJM 1a 20.06 – 03.07 1099.- 1299.-
WJM 1 04.07 – 17.07 1199.- 1399.-
WJM 2 18.07 – 31.07 1199.- 1399.-
WJM 3 01.08 – 14.08 1199.- 1399.-
WJM 4 15.08 – 28.08 1099.- 1299.-

Opis wszystkich imprez z możliwością rezerwacji na www.wandrus.com.pl

Kontakt: wandrus@wandrus.com.pl

Zobacz podobne ogłoszenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.