Gorąca Chorwacja

Żeglowanie po ciepłych i spokojnych wodach Chorwacji jest z roku na rok coraz bardziej popularne. Nic w tym dziwnego. Chorwackie wybrzeże to raj dla żeglarzy! Doskonała pogoda i ciepłe morze, rozbudowana infrastruktura, urozmaicona linia brzegowa z tysiącami zatoczek, wysepek, kotwicowisk i dzikich plaż. Świetne warunki do spokojnego żeglowania od portu do portu. Jeżeli dodać do tego dogodny dojazd, doskonałą kuchnię i przepiękne krajobrazy to spełnione zostają wszystkie warunki udanego rejsu. Ponieważ po tutejszym morzu żegluje się spokojniej niż po Bałtyku, a odległości między portami są znacznie mniejsze, mamy możliwość dosyć dokładnego zaplanowania trasy rejsu. Choć zawsze trzeba pamiętać, że na morzu to pogoda weryfikuje wszystkie plany i zamierzenia.

Dzień pierwszy – sobota, Sukosan – zat. Ždrelac, 4 Mm Zaokrętowanie około godziny 17:00. Zapoznanie z obsługą jachtu, szkolenie z zasad bezpieczeństwa, zakupy prowiantu. Wypłynięcie na wyspę Pašman do zatoczki Ždrelac. Piękny widok na most łączący wyspy Pašman i Ugljan.

Dzień drugi – niedziela, Ždrelac – Murter, 30 Mm Żegluga wzdłuż Parku Narodowego Kornati, obejmującego swoim zasięgiem ponad 140 wysp! Niezwykłe wrażenie robią wysokie i urwiste klify otaczające niektóre wyspy Kornatów Dolnych oraz gołe grzbiety skalistych Kornatów Górnych. Wieczorem dopływamy do niewielkiej miejscowości Murter. Znaleźć tu można niepowtarzalny klimat rybackiej osady, piękne plaże i sosnowe lasy.

Dzień trzeci – poniedziałek, Murter – Primosten, 30 Mm
W zależności od pogody płyniemy wąskim Kanałem Murterskim, który w swoim najwęższym miejscu przegrodzony jest podnoszonym mostem lub opływamy wyspę od zachodniej strony. Spokojnie żeglując wśród licznych wysp i wysepek, urozmaicając sobie czas kąpielami w morzu, dopływamy wieczorem do Primostenu. Tętniące życiem miasteczko, położone na otoczonym z trzech stron morzem półwyspie jest wielką atrakcją turystyczną. Miejscowość ma ciekawy układ urbanistyczny. Z centralnie położonego placu wychodzi kilka uliczek, które pnąc się mozolnie pod górę, spotykają się koło zabytkowego kościoła Sv. Jurja (św. Jerzego) z XVII w. Ze świątyni rozciąga się wspaniały widok na miasteczko i półwysep.

Dzień czwarty – wtorek, Primosten – Trogir, 25 Mm
Tego dnia żeglujemy wzdłuż bardzo urozmaiconego wybrzeża poprzecinanego licznymi zatokami. Każda z nich kusi, aby wpłynąć choć na chwilę, rzucić kotwicę i wskoczyć do ciepłej wody. Płetwy, maska i fajka bardzo się w takich sytuacjach przydają. Pod koniec dnia docieramy do Zatoki Trogir i samej miejscowości. Położone na wyspie stare miasto, z niesamowitą plątaniną wąskich uliczek jest czymś niezwykłym. Trudno oprzeć się wrażeniu, że przenieśliśmy się w czasie o kilkaset lat wstecz.

Dzień piąty – środa, Trogir – Šibenik, 35 Mm
W trakcie żeglugi powrotnej będzie czas na odwiedzenie tych zatoczek i wysepek, które minęliśmy poprzedniego dnia. Tego dnia do pokonania jest jednak 35 Mm zatem nie można tracić zbyt wiele czasu na postoje. Celem jest Šibenik, położony u ujścia rzeki Krka. Jest to miasto, które większości osób najbardziej przypada do gustu. Niby tak jak inne miasta nadmorskie ma port, promenadę i starówkę z wąskimi uliczkami, ale jest coś jeszcze. Wszystkie uliczki starówki wiodą wąskim labiryntem w kierunku twierdzy górującej nad miastem. U podnóża twierdzy rozpościerają się piękne widoki, a to dopiero przedsmak tego, co czeka po wejściu na mury. Warto przysiąść tu na kilka chwil, podziwiając niezwykłe widoki na okoliczne wzgórza, rzekę Krka, stare miasto, katedrę, port i wąski przesmyk – okno Šibenika na morze.

Dzień szósty – czwartek, Šibenik – Biograd, 30 Mm
Spokojna żegluga pomiędzy wyspami. Mijane zatoczki na pewno będą kusiły do stanięcia na chwilę na kotwicy i kąpieli w przejrzystej i ciepłej wodzie. Wieczorem cumujemy w Biogradzie – średniowiecznym mieście wyróżniającym się bogatą historią. Życie toczy się tutaj 24 godziny na dobę, zatem każdy będzie mógł znaleźć atrakcje dla siebie.

Dzień siódmy – piątek, Biograd – Sukosan, 25 Mm
To już ostatni dzień żeglowania. Spokojnie płyniemy pomiędzy wyspą Pašman a stałym lądem. Mijane liczne małe wysepki dają wspaniałe okazje do ostatnich zdjęć. Wieczorem cumujemy w Sukosanie i przygotowujemy się do podsumowania rejsu w lokalnej tawernie.

Dzień ósmy – sobota, Sukosan
Dzień ósmy – dzień powrotu. Podsumowanie rejsu, rozdanie opinii, pamiątkowe zdjęcia i tradycyjna wymiana kontaktów. Do godziny dziewiątej rano należy opuścić jacht. Osoby wracające do Polski autokarem mają jeszcze kilka godzin na zwiedzanie miasta.

Jachty: Rejsy w Chorwacji odbywają się na nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych jachtach najbardziej popularnych marek: Bavaria, Elan, Sun Odyssey, Oceanis. Czarterujemy jachty wyłącznie ze sprawdzonych firm. Są to jednostki o długości od 38 stóp, posiadające co najmniej trzy kabiny, bogato wyposażone i wyprodukowane po 2001 roku. Wszystkie łódki posiadają dwuosobowe kabiny (z podwójnymi lub piętrowymi kojami), kabinę sanitarną z toaletą i prysznicem, w pełni wyposażony kambuz, obszerny kokpit z owiewką i daszkiem bimini. Do dyspozycji załogi jest ponton z silnikiem.

Cena 1800 zł – W podaną cenę wliczone są wszystkie koszty rejsu (jacht, kapitan, wyżywienie, ubezpieczenie jachtu, opłaty portowe i administracyjne, paliwo itp.).

AGENCJA ŻEGLARSKA KUBRYK
ul.Stanisławowska 5/5
03-832 Warszawa
tel. kom.:0 603 866 529
tel. / fax: 0 22 810 00 42
email:info@kubryk.pl
www.kubryk.pl

Kontakt: magda@kubryk.pl

Zobacz podobne ogłoszenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.